Offline on Kapas

#Travel #Malaysia
Rasmus skriver på computer i en liggestol på Kapas Beach Chalets. Oskar og Alfred hjælper og Aaron Twite

Drengene skaffer is til restauranten, mens jeg skriver på dette blog indlæg

“Sorry no wifi. Talk to each other”, står der på skiltet i restauranten. Vi er nået til Pulau Kapas. En lille ø 20 min med båd fra fastlandet. Vi forlod Cherating igår med kurs mod Marang, og busturen gik betydeligt bedre end forrige gang.

Turist sæsonen lakker mod enden her og der er ikke mange turister tilbage på øen. De fleste steder er enten lukket ned eller igang med at pakke sammen og forberede sig på monsunen.

Alfred og Oskar på hoppedyr på stranden foran Kapas Beach Chalets

Væddeløb på stranden foran KBC

Heldigvis er der stadig åbent på KBC. Et rigtig hyggeligt sted med små bungalows, hængekøjer mellem palmerne og jazz i højttalerne.

Øen er ikke mere end et par kilometer lang, og her er ingen veje eller trafik, så drengene hygger sig meget med at lege på stranden. Også her kan der snorkles fra stranden, det er en junglesti ind over øen, og der skulle også være klipper man kan springe i vandet fra på den anden side af øen.

En lille kajaktur til naboøen skulle give muligehed for at se et havskildpadde opdræt. De fleste er dog efter sigende sluppet fri, da der kom nogle store bølger for ikke så længe siden, og basinnet ligger tæt på vandet.

Alfred og Oskar hjælper med at losse proviant fra en båd på stranden

Drengene hjælper med at losse proviant fra fastlandet

Egentlig havde jeg ikke regnet med at kunne surfe i Malaysia, men igen blev jeg positivt overrasket. Der er et fint pointbreak i sydenden af øen. Dave, en australier der har slået sig ned på øen og introduceret de lokale til surfing, tog mig med derned i morges.

Vi padlede afsted i et par kajakker, og da vi nåede frem blev de fortøjret til en bøje han havde lagt ud til formålet. Derefter var det bare at hoppe i det varme vand og forsøge at fange lidt bølger.

Det var første gang jeg surfede over et koralrev, så må indrømme at det var lidt skræmmende i starten. Det gik dog fint, og jeg glæder mig til i morgen hvor udsigten lover lidt større swell.

Internet er her som sagt ikke noget af, så der er skåret ned på antallet af billeder, da de skal uploades via min mobil.

Alfred og Oskar fylder sand i sække til digerne

Så er den sæk snart fyldt, og vi er klar til monsunen

Flowers

On the Road Again

Rejseberetning fra Malaysia - Bus med motorstop og surfing i Cherating

Latest posts

Zip Lines og Reggae

#Travel #Costa Rica

Hjemmefra havde vi blandt andet solgt turen til Costa Rica til drengene ved, at fortælle, at der skulle være nogle ret seje svævebaner man kunne prøve. Det er i Monteverde, at det virkeligt spiller - det der med svævebaner. Derfor var det næste stop på turen.

Brøleaber

#Travel #Costa Rica

Efter en del dage i surfparadis var selv vi, klar til at komme ud og se lidt mere af Costa Rica. I første omgang var vi blevet enige om, at køre videre til Nosara. Det ligger ca. 100 km op af kysten fra Santa Teresa. Det ville være muligt, at køre derop ad kystvejen men det kræver, at man krydser et par floder. Da det ikke på forhånd var til at sige, om det var tørt nok til, at krydse floderne, besluttede vi - dvs. Helene bestemte det - at køre den sikre tur på små 200 km udenom.

Surf Eat Sleep Repeat

#Travel #Costa Rica

Nu er vi kommet til Nosara, hvor vi praktisk talt har en ranch lidt oppe af en bjergskråning for os selv. Det vil sige, at vi har lejet et af værelserne, men da det er lavsæson nu, er vi de eneste gæster. Her er både swimming pool, havudsigt og en irsk pub. De sidste par uger, inden vi kom hertil, er gået med surf leg på Playa Hermosa.

Surf-sponsor-løb

#Travel #Costa Rica #Surf

Det at vi ikke var i Danmark eller havde cykler til rådighed skulle ikke forhindre drengene i at give deres bidrag til indsamlingen af penge til en ny legeplads på skolen. Som en alternativ løsning fandt vi på et andet koncept til indsamling af penge fra sponsorer.